Friday, March 29, 2013

*Monolog 2*

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ 



Tersedar bangun dari tidur dengan satu persoalan dan ketidakpastian dalam hati,

'Sekiranya aku benar-benar inginkannya, namun aku tak dapat jua. Bagaimana?'

Terdapat 'suara' lain dalam hati kemudian kembali memujuk,

'Percayalah,anda mampu lakukannya.'

'Tetapi aku takut. Aku takut.'

'Adakah engkau takut pada ketidakpastian itu?'

Aku 'mengangguk' perlahan dalam hati.

'Adakah engkau takut, bahawa bila engkau berusaha dan berusaha, tetapi akhirnya ALLAH tak berikan apa yang engkau mahukan itu?'

Sekali lagi aku 'mengangguk'.

'Maka ketahuilah, engkau takkan dapatkan apa yang engkau mahukan itu selagimana engkau lebih takutkan ketidakpastian itu dari ALLAH SWT, sehingga engkau sendiri sudah tidak yakin bahwa ALLAH akan kabulkan setiap permintaanmu dan janji ALLAH itu adalah pasti! Perbaiki keyakinanmu padaNYA dan bukan usahamu, dan waktu itu baru kamu boleh tenang dan mendapat apa yang kamu mahukan!'

Tangan terketar-ketar. Air mata kembali menitis. Begitu payah rupanya bermujahadah diri sehingga ke akhirnya. Moga-moga hati ini masih ada kekuatan sebelum tumbangnya diri ini ke arah kegelapan kemurkaanNYA yang amat digeruni.










Photobucket
 

No comments:

Mithaqan Qholizo:)

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم  AlhamduliLLAH thumma alhamduliLLAH 30 JamadilAwwal 1436H | 21 Mac...