Monday, November 18, 2013

Berhenti



ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ




Aku berhenti
Bukan sebab aku tak mahu
Bukan sebab aku tak perlu

Bukan itu
Bukan ini

Cuma.

Otakku ligat beritahu, " ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk aku "

ALLAH,
Aku tunggu.

:')




Photobucket
 

Thursday, October 17, 2013

Berdosa


بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 





Berdosa, berdosa dan terus berdosa..
Yang jadi aku tertunduk malu,
DIA masih memewahkan dengan seinfiniti nikmatNYA.




Izikan aku mengulangi taubatku yang ke sejuta kali?
*basah*

T__T




 ALLAH, jangan tinggalkan aku lagi!
     




Photobucket

Sunday, September 29, 2013

Berserah Diri


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ 



Mereka berkumpul dalam jasadku
Berusaha menjarakkan aku dari MU
Jasadku lemah
Kemampuanku terbatas

:'(






Aku sandarkan segala kelemahan yang aku ada ini 
untuk aku berserah diri sepenuhnya padaMU
:')




Photobucket
 

Wednesday, September 4, 2013

Harapan


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ


Pada setiap kegersangan perasaan,
Kekosongan jiwa,
Kelukaan hati,
Kehilangan percaya,

Ada harapan-harapan yang dia telan, hingga kini masih belum kelihatan.




Dan, dia kini sedang menyusun batu-bata iman untuk dijadikan tembok tempat bertahan.
Kembalinya dia kepada sebaik-baik sandaran, TUHAN Pencipta dirinya.. 


+__+



Kau boleh menyadar pada seribu bahu kalau kau mahu,
Tapi kau memilih yang satu itu,
Yang buat kau bersandar sambil air matamu jatuh bertalu,
Dan hati kau pecah beribu.
T_T
[Seksi Ovari, Himpunan Puisi]




Photobucket
 

Sunday, September 1, 2013

Ayat-ayat CintaNYA Memujuk


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ



Ketika seorang tercinta berkata, “Aku akan menemanimu!”; tenteram dan teduh terasa. Bagaimana jika ALLAH berjanji; “InnALLAHa ma’as Sobirin”?
Kala seorang tercinta berkata, “Kubawakan khabar gembira”; terbit harap dan bahagia. Bagaimana jika ALLAH berfirman, “Wa basysyiris Sobirin”?
Jika seorang yang ‘sempurna’ berbisik “Aku mencintaimu”; ah berjuta rasanya. Bagaimana jika ALLAH mengumumkan; “WALLAHu yuhibbus Sobirin”?
Jika sahabat mengelukan, “Selamat ya!”; betapa bangga penuh syukur. Bagaimana jika para Malaikat berseru, “Salamun ‘alaikum bima sobartum”?
— Salim A. Fillah
Moga selalu dekat pada maksud TUHAN.

Kerana ayat-ayat cintaNYA tidak pernah gagal memujuk,
Kadang-kadang rasa bukak twitter 
sebab nak baca kicauan dari Ustaz Salim A. Fillah ni je=D



Photobucket

Wednesday, August 28, 2013

And This Time....

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ


And this time the pain cause my tears to fall
Not because of complaining of the pain
And this time the pain cause my tears to fall
Not because of being ungrateful of being sick
And this time the pain cause my tears to fall
Because I am grateful that ALLAH send me reminder through the pain
And this time the pain cause my tears to fall
Because I am reminded of the sins that i have committed
And this time the pain cause my tears to fall
Because I am still able to repent
And this time the pain cause my tears to fall
Because I know ALLAH is cleaning my sins away through this pain
And this time the pain cause my tears to fall
Because I know ALLAH love me much
;’)





Photobucket
 

Sunday, August 25, 2013

Memilih Lagi

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ



4:23am

Sunyi.

Kelam.

Mata masih bugar.
Hati masih memendam sesuatu.
Fikiran masih melayang kesana kemari.
Mungkin masih berteka-teki.

Nafas ditarik dalam-dalam

ALLAH,
Jalan berliku ini kupilih.
Mohon ENGKAU bantu.
Agar tak tersesat lagi.



Masa untuk melepaskan apa yang ada digengaman?




Hurm..masih berkira-kira untuk menutup semua laman sosial yang ada. 
Mungkin hanya Tumblr yang dibiarkan hidup, sebab jiwaku ada di sana:)



Photobucket
 

Saturday, August 17, 2013

Doa


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ



Sekarang ni tengah sibuk isu Mesir.
Rata-rata tengah update isu Mesir.
Tapi jangan pula disebabkan isu Mesir, 
saudara se-Islam di Palestine, Syria, Somalia dan lain-lain dilupakan.
Mereka masih lagi ditindas.
Mereka masih memerlukan doa-doa kita.

Teruskan 'tembak' qunut nazilah buat mereka.

Malaysia?
Bersyukurlah Malaysia masih aman?Eh!

Moga keprihatinan kita tak bermusim.

------------------------

Ah, cemburu, cemburu..
 Melihat para syuhada' Mesir yang 'pulang' dalam keadaan senyum.
Apakah rahsia disebalik senyumanmu?
Engkau sudah melihat kedudukanmu disyurga?

Aku jadi malu denganmu!




Syahid, cita-cita teragung,
          
11:37pm
17082013
Photobucket
 

Thursday, July 11, 2013

Muslimah Itu...

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ



Muslimah itu,
Terkadang gelak kuat tak henti-henti,
Terkadang juga minum berdiri,
Terkadang sebelum tidur terlupa baca doa dan ayat Kursi,
Terkadang pakai stoking mula dari kaki kiri,
Terkadang aci redah sarung kasut orang lain tanpa di sedari.
Muslimah itu,
Terkadang gembira sampai terlompat terkinja sambil senyum tayang gigi,
Terkadang air matanya menitis laju tak terperi,
Terkadang rasa lemah sampai tak mampu nak bangun-bangun lagi,
Terkadang rasa marah menguasai diri,
Sampai rasa nak lempang orang tu laju-laju without mercy.
Muslimah itu,
Adalah manusia biasa,
Yang tak lari dari segala bagai perasaan sebagai manusia,
Yang tak lari dari segala macam ujian dan pancaroba,
Yang tak lari dari perasaan lemah dan tak bermaya,
Yang tak lari dari buat khilaf salah dan dosa
Kerana apa?
Kerana dia juga manusia biasa.
Apa-apa pun,
Yang pastinya,
Muslimah itu,
Sentiasa bangkit bila terjatuh,
Sentiasa cuba gembirakan orang lain walau hatinya sendiri remuk,
Sentiasa cuba untuk improve diri,
Dari semasa ke semasa tanpa henti,
Walau terkadang dia tersungkur,
Itu bukan kerana dia lemah,
Tapi itu kerana dia cuba ambil masa untuk bangkit semula,
Jadi kuat dari sebelumnya,
Kerana dia berusaha,
Untuk menjadi bidadari dunia,
Dan juga di akhirat sana.


— (via khaufandraja)




Photobucket
 

Wednesday, July 10, 2013

Ramadhan


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ




Berpuasalah atas definisi sebenar iaitu 'meloloskan' diri daripada segala ikatan duniawi dan mengusahakan diri menjadi hamba Rabbani seikhlas mungkin.


"كونوا ربانيين ولا تكونو رمضانيين "

"Jadilah hamba kepada ALLAH, bukannya hamba kepada Ramadhan"

|Moga natijah akhir dari madrasah Ramadhan ini adalah TAQWA|







Beribadahlah seolah-olah ini Ramadhan yang terakhir, 
Photobucket
 

Monday, July 8, 2013

# Note To Self 15#

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ

Kehadapan anda yang bermuka-muka,
Anda yang kononnya sibuk ikut usrah,
Anda yang kononnya dekat dengan ALLAH,
Anda yang yang doplohpat jam disanjung manusia,
Anda yang sentiasa senyum kononnya dah yakin tak mungkin menjejak neraka,
Anda, anda boleh jamin ke senyuman anda ni akan terus kekal hingga ke syurga? Atau senyuman ni terukir sampai mati saja?
Sudahlah.
Anda, anda tahu tak anda buat dosa hari-hari? Tapi anda sedar tak anda nak buat solat taubat pun belum tentu sebulan sekali? Anda kata nak masuk syurga, tapi kenapa tak berperangai macam ahli syurga?
Anda kata anda nak jadi soleh dan ajak orang lain jadi soleh.
Anda kata anda nak tengok Islam tertegak di muka bumi.
Anda bercita-cita tinggi.
Anda, anda tahu tak cita-cita tanpa usaha tu, nama lainnya adalah BERANGAN?
Dan sangat layaklah kalau saya nak kata pada anda, “Boleh jalanlah kau dengan mimpi kau tu.”
Nak sambut macam mana kata-kata saya tu? Nak terus pergi berangan dan teruskan bermimpi? Atau nak pergi mula bergerak dan jadikan angan-angan dan mimpi tu satu kenyataan?
Anda, saya sayang anda. Sebab anda adalah saya.
Sebab itu saya tegur. Sebab teguran ni untuk saya dan anda.

Sekian,
Luahan Hati Anda

~ Mato (via littledaietobe)



|ALLAHumma balighna Ramadhan|


Photobucket
 

Sunday, June 23, 2013

Dakwah Itu Cinta


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ


“Memang seperti itu dakwah. 
Dakwah adalah cinta. Dan cinta akan meminta semuanya dari dirimu. 
Sampai fikiranmu. 
Sampai perhatianmu. 
Berjalan, duduk, dan tidurmu. 
Bahkan di tengah lelapmu, isi mimpimu pun tentang dakwah.
Tentang umat yang kau cintai.
Lagi-lagi memang seperti itu. 
Dakwah. Menyedut saripati energimu. 
Sampai tulang belulangmu.
Sampai daging terakhir yang menempel di tubuh rentamu. 
Tubuh yang luluh lantak diseret-seret. .. 
Tubuh yang hancur lebur dipaksa berlari. 

-------------------------

“Teruslah bergerak, hingga kelelahan itu lelah mengikutimu. Teruslah berlari, hingga kebosanan itu bosan mengejarmu. Teruslah berjalan, hingga keletihan itu letih bersamamu. Teruslah bertahan, hingga kefuturan itu futur menyertaimu. Tetaplah berjaga, hingga kelesuan itu lesu menemanimu.”

— Ust. Rahmat Abdullah


"Barangsiapa yang menganggap enteng beban dakwah ini sehingga lalai dalam persiapannya, baik persiapan ruhiyah, fizikal, wawasan, mental mahupun kewangan, maka ia tadak akan mampu memikulnya sampai bila pun, apakah ia akan meninggalkan dakwah atau dia dtinggalkan dakwah”[Asy Syahid Sayyid Qutb]"








Photobucket
 

Monday, June 10, 2013

Sembuh

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ



Ya, memang setiap penyakit ada ubatnya.

Tapi kekadang cara ALLAH sembuhkan seseorang itu dengan kembalikan dia ke pangkuanNYA.

Mungkin itulah kesembuhan yang abadi, yang hakiki..
yang dinanti selama ini..

T___T

--------------

Dan kini aku tidak lagi memandang sesuatu yang lebih lazat melainkan kesembuhan.  

:")


Dan mungkin segala kesakitan ini akan pergi saat kamu kembali ke sisiNYA nanti

_Waktu 'kesembuhan' itu mungkin makin menghampiri, siapa tahu_



       
   100613
    8.57pm
Photobucket
 

Saturday, June 8, 2013

Mati


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ





tears of taubah

Fikir mati, mati. Tak fikir mati pun mati. 
Bersedia untuk mati, mati. Tak bersedia mati pun, mati 
Takut mati, mati. Tak takut mati pun mati. 
Nak mati, mati. Tak nak mati pun mati.
Orang sakit, mati. Orang tak sakit pun mati.
Orang muda mati. Orang tak muda(baca:tua) pun mati.

Dan bilamana kematian akan menjemput dari segenap penjuru.
Maka pilihan yang kita ada sekarang hanyalah bersedia setiap masa.

------------------

Kematian adalah syarat utama untuk bertemu ALLAH.
Lalu, kubertanya pada diri, 
'Tidak mahukan kau bertemu dengan Kekasih Agungmu?'
:')

Ingatkan aku agar sentiasa mengingati mati. ... kerana itulah ubat hati apabila gundah ditimpa musibah, yang diserang lesu untuk beribadah dan ingin mengalah dalam mujahadah!
Ya ALLAH 'hidupkanlah' mati di hati kami! Amin.|Ustaz Pahrol|

#Perjalanan ini makin ke penghujungnya, maka BERSEDIALAH!#



 
06082013
7:12pm
Photobucket

Wednesday, June 5, 2013

ENGKAU Maha Tahu!


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ



ALLAH.
KAU yang paling tahu.
Apa yang aku mahu.
KAU yang paling tahu.
Apa yang ada di kalbu.

KAU yang paling tahu.

Perkara yang belum aku adu.
KAU yang paling tahu.
Tentang diri aku.

Dan.
Dengan segala pengetahuanMU itu.
Aku tahu.
Kau hanya beri apa yang aku perlu.
Kau hanya beri apa yang terbaik untuk aku.

Untuk aku. 
Pada tepatnya waktu.
menurut kehendakMU.
Bukan kemahuan aku.
Untuk itu.
Terima kasih.
ALLAH, Tuhanku.


(viacengkih)

[Nota:Post asal menggunakkan perkataan Tuhan pada ayat permulaan tapi ditukar kepada ALLAH. Mungkin ALLAH lebih dekat dihati:)]




Photobucket
 

Tuesday, June 4, 2013

Al-Quran Menjawab

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ















Photobucket