Monday, July 8, 2013

# Note To Self 15#

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ

Kehadapan anda yang bermuka-muka,
Anda yang kononnya sibuk ikut usrah,
Anda yang kononnya dekat dengan ALLAH,
Anda yang yang doplohpat jam disanjung manusia,
Anda yang sentiasa senyum kononnya dah yakin tak mungkin menjejak neraka,
Anda, anda boleh jamin ke senyuman anda ni akan terus kekal hingga ke syurga? Atau senyuman ni terukir sampai mati saja?
Sudahlah.
Anda, anda tahu tak anda buat dosa hari-hari? Tapi anda sedar tak anda nak buat solat taubat pun belum tentu sebulan sekali? Anda kata nak masuk syurga, tapi kenapa tak berperangai macam ahli syurga?
Anda kata anda nak jadi soleh dan ajak orang lain jadi soleh.
Anda kata anda nak tengok Islam tertegak di muka bumi.
Anda bercita-cita tinggi.
Anda, anda tahu tak cita-cita tanpa usaha tu, nama lainnya adalah BERANGAN?
Dan sangat layaklah kalau saya nak kata pada anda, “Boleh jalanlah kau dengan mimpi kau tu.”
Nak sambut macam mana kata-kata saya tu? Nak terus pergi berangan dan teruskan bermimpi? Atau nak pergi mula bergerak dan jadikan angan-angan dan mimpi tu satu kenyataan?
Anda, saya sayang anda. Sebab anda adalah saya.
Sebab itu saya tegur. Sebab teguran ni untuk saya dan anda.

Sekian,
Luahan Hati Anda

~ Mato (via littledaietobe)



|ALLAHumma balighna Ramadhan|


Photobucket
 

0 Tinta Permata: