Tuesday, June 15, 2010

Aku Malu




الحمد الله رب العالمين والصلاة والسلام على نبيه الأنبياء والمرسلين،والهادي إلى صراط المستقيم، وعلى آله المكرمين وصحبة الكريم، ومن تبعهم بإحسن إلى يوم الدين

~Jika kamu tidak malu, maka buatlah apa sahaja~

Rasa malu yg seharusnya asa pd setiap wanita..
Rasa malu yg seharusnya menjadi benteng maruah kita..
Rasa malu juga seharusnya menyedarkan kita SIAPA DIRI KTA?

Takutlah wahai diriku dan dirimu yg bergelar wanita..
Sesunggunhnya engkau umpama bunga yg mungkin baru b'putik menunjukkan warna..
Mungkin sahaja dirimu tdk sedar..
Engkau tdk b'sendirian ..sebenarnya engkau diperhatikan..
Dek kumbang yg b'pergian..M'cari tempat persinggahan..
Lebih ku khuatiri..Dirimu dihampiri..
Engkau kemudian lupa..
Membina bentengmu yakni rasa 'malu' dengan kumbang yg menghampirimu..
 Juga ku khuatir..pabila dirimu dihampiri..
Kau semakin lupa diri..
Membiar dirimu disinggahi..
Wahai diriku dan dirimu..
Sedarlah dirimu dalam pengawasanNYA..
Engkau bkn Khadijah wanita mulia, bkn juga Aisyah Humaira' yg setia..
Apatah lagi Rabiatul Adawiyah wanita sufi..
Engkau insan biasa..
Umpama bunga..Mudah sahaja dipetik kelopaknya..
Seandainya tak dipagari rasa malu..kan mudah layu..
Wahai ukhtiku..
Aku malu pada diriku, pada dirimu..
Ya ALLAH aku juga rasa malu padaMU..
Malu kerana aku lupa untuk malu..
Malu seharusnya hanya padaMU..
Maka, wahai diriku dan dirimu..
tutuplah dirimu dengan pakaian malumu..
Bentenglah dirimu dengan rasa malu..
Takutlah kepada ALLAH!
Sungguh, kebanyakkan 'kayu api' di neraka adalah golongan kita..
Inilah peringatan buat diriku dan dirimu..

'Ya ALLAH!Peliharalah aku..Jgn KAU menghukum aku apabila aku tdk melakukan apa yg ku seru..Sungguh ENGKAU Maha Mengetahui akan apa yg ku usahakan sekarang..Sesengguhnya ENGKAU mengetahui betapa aku berusaha beramal seiring dengan ucapanku..KAU menjadi saksiku!Ampuni aku ya RABB,ampuni aku ya RAHMAN, ampuni aku ya RAHIM..Amin ya RABBAL'alamin.. '  

No comments:

Mithaqan Qholizo:)

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم  AlhamduliLLAH thumma alhamduliLLAH 30 JamadilAwwal 1436H | 21 Mac...