Sunday, May 13, 2012

Qurratun 'ayun ^__^

ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ♥ƸӜƷ


RABBana hablana min ladunka zurriyyatan toyyibah, innaKA sami'ud du'a.

Adik : Ummi,kalau adik nak pakai macam ummi boleh tak...

Abg : Ummi,abang pun nak pakai macam abi boleh tak....

Ummi : Anak-anak ummi nak pakai macam ni sayang... macam ni pun anak-anak ummi sudah cantik dan hensem...kan abi sudah pesan suruh menutup aurat... ummi sudah tutup semua aurat adik dan abang...

Adik : Tapi kenapa ummi tutup muka ummi,nmpak mata je?

Ummi : Oppssss,maksud sayang purdah ye..?

Abang : Kenapa hari-hari abi pakai serban dan kopiah

ummi,abang nak pakai juga.?

Adik : Iye,adik nak pakai macam ummi...

Ummi : SubhanALLAH,kamu anak-anak yang soleh dan solehah sayang...

Adik : Adik nak jaga abi dan abang,adik sayang abi dan abang.. adik tak nak abi dan abang kene seksa nanti sebab adik tak tutup aurat...

Abang : Abang pun nk jaga ummi dan abi.. abang pun nak lindungi adik jugak...

Ummi : Baiklah sayang,nanti ummi buatkan untuk adik dan abang... Nie mesti abi gembira tengok adik dan abang nnti.. Kita tuggu abi balik dari kerja ye sayang.. adik dan abang bagi "Kejutan " kat abi...

Adik : Baik ummi,adik sayang ummi... Terima Kasih..


Abang pun sayangkan jugakankkk... sayang adik sekali...


Ummi : Ummi pun sayang adik dan abang... Sama-sama sayang...

P/s : Jom ulama' kecil ummi,kita tutup aurat ye sayang dan amalkan juga sunnah-sunnah Nabi dalam kehidupan kita... Semoga inilah 'ulama'-ulama' ummi nnti... Jika benar ini bicara kata si ulama' kecilku kelak,tidak dapat dibayangkan perasaan saat itu. Inilah nikmat syurga yang disegerakan. Sungguh! SubhanALLAHi wa bihamdih^_____^



Seolah-olah terdengar bisikan dari ulama' kecil: Ummi..kalau ummi nak dapat anak yang soleh, ummi kena jadi anak,isteri dan ummi yang solehah dulu..*Oh,masih jauh...:(*


*Errkk..jauhnya berangan'=_=*




 "RABBana hab lana min azwajina wa dhuriyyatina qurrata A'yunin waj'alna lil-muttaqina imama."




'Membumikan' impian:)


Photobucket
 

0 Tinta Permata: