Friday, October 9, 2009

Bukti kekuasaan Allah- Ayat Al-Quran Petunjuk Gempa Bumi Indonesia


Sepertimana yang kita tahu sebelum ini, gempa bumi di Padang Indonesia telah berlaku. Itu mungkin amaran atau petanda dari Allah untuk hambanya yang peka dan taat kepadanya. Di sini saya kongi bukti kekuasaan Allah. Masa gempa di Indonesia dan kaitan dengan ayat al-quran. Saya mendapat maklumat ini dari salah seorang pembaca di blog saya. Maklumat lanjut sila Klik Sini!

Gempa pertama di Padang pada pukul 17.16.
Diambil dari sini!
Gempa bumi dengan magnitud 7.6 yang melanda Sumatera Barat kira-kira 5.16 petang waktu Indonesia Barat semalam mengakibatkan beberapa bangunan utama di Padang mengalami kerosakan teruk, seperti Rumah Sakit Umum Pusat M Jamil Padang, Rumah Sakit Selasih dan Hotel Rocky.

Kita lihat terjemahan Al-Quran surah ke 17, ayat ke 16. 
Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya. 
Al-Israa ayat 16. (17:16)

Gempa seterusnya di Jampi pada pukul 8.52
Dipetik dari sini!
Jambi (ANTARA News) - Gempa bumi tektonik berkekuatan 7,0 Skala Richter (SR) yang menggoncang Kabupaten Kerinci, Provinsi Jambi, Kamis pukul 08.52 WIB di 46 Km tenggara Sungaipenuh, di kedalaman 10 Km, merusak lebih dari seribu rumah warga di sejumlah desa di daerah itu.

(Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha berat seksaNya. 
Al-Anfaal ayat 52. (8:52)

Saya juga mengjumpai secara tidak sengaja ayat al-quran tentang kebinasaan akibat sikap manusia apabila saya merujuk latitude gempa di Mindanau, Filipina.

ALLAH berfirman:
Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa al-Quran itu benar. Dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu. 
( Fussilat 41: 53)







Ya ALLAH!maafkan aku apa yang mereka tidak tahu tentang aku..dan jadikanlah aku lebih baik daripada apa yang mereka sangkakan..

1 Tinta Permata:

ummu rumaysa

"telah nampak kerosakan di darat dan di laut disebabkan kerana perbuatan tangan manusia.ALLAH menghendaki agar mereka merasakan sebahagian dari (akibat)perbuatan mereka agar mereka kembali ke jalan yang benar" Al-Rum 30:41

ALLAHURABBI...
Ampunkan segala dosa2 kami!