Friday, February 15, 2013

Saya Ini Sedang Futur..


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ♥ƸӜƷ 



Saya ini sedang futur
terbukti dengan alasan-alasan lapuk yang tercipta untuk datang ke program
kuliahlah, kerjalah, lelahlah, letihlah, sibuklah, inilah, itulah

Saya ini sedang futur

mulai malas solat malam, jarang bertafakkur
ba'da subuh, beri salam kanan kiri
lantas kembali mendengkur
apalagi waktu cuti sampai menjelang zuhur

saya ini sedang futur
lihat lemak semakin berkumpul, kerana junkfood dan entah apa-apa lagi
kalau infaq mulai sedikit dan mulai berkurang
apalagi puasa sunnah, perut rasanya pedih

Saya ini sedang futur
sedikit zikir, kebanyakan tidur
belajar, ibadah pun mula hancur
hati sedikit-sedikit jauh dari ALLAH

Saya ini sedang futur
hati keras otak beku
sibuk dengan hal orang sekeliling
diri sendiri tak pernah di ajak bermuhasabah

Saya ini sedang futur
senang duduk dikursi goyang
perut kenyang hati melayang
mulut sibuk mengomen orang
aib sendiri buat tak nampak

Saya ini sedang futur
bangun malam sering ditinggal
otak bebal banyak berkhayal
sudah lupa yang namanya ajal

Saya ini sedang futur
tak lagi pandai bersyukur
senang disanjung
dikritik murung

Saya ini sedang futur
malas mengurus da'wah
rajin pula buat orang marah
sedikit sekali muhasabah
sering sekali meng-ghibah

ya, saya memang sedang futur
mengapa saya futur ??
mengapa tidak ada seorang pun
yang menegur dan menghibur ??
kenapa batas - batas mulai mengendur ??
kenapa diantara kita sudah tidak jujur ??
kenapa ukhuwah diantara kita sudah mulai luntur ??
kenapa diantara kita hanya pandai bertutur ??

ya ALLAH berikan hambaMU ini pedamping
agar aku tak semakin futur
apalagi semakin tersungkur


:')

Adik beradik fillah...
ukhuwah adalah implementasi iman dalam hati...
jika ukhuwah itu rosak,,
kita yakin bukan ukhuwah kita yang bermasalah
tapi kerana iman-iman kitalah yang sedang sakit...

bersegeralah menuju ampunan ALLAH..




Diubahsuai dari: sini




   Photobucket





No comments:

Mithaqan Qholizo:)

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم  AlhamduliLLAH thumma alhamduliLLAH 30 JamadilAwwal 1436H | 21 Mac...