Wednesday, December 8, 2010

Untukmu… Sayangku!





Bismillahirrahmanirrahim…




Entri ini khas buat sahabat kesayanganku fid dunia wal akhirah InshALLAH sempena ulang tahun kelahirannya (8.12.2010) yang ke-21(akak, tak pe kan bagi tau..hehe)(n_n)

Akak..
Pada pertemuan yang tidak disangka-sangka ini akhirnya telah mencambahkan benih-benih mahabbah antara kita. Sungguh singkat perkenalaan antara kita tapi jika dilihat dari mata kasar kita  seolah-olah sudah beberapa tahun menyulam persahabatan.SubhanALLAH sungguh hebat perancangan ALLAH.Dicampakan dan dicambahkan benih-benih mahabbah wa rahmah itu ke dalam hati kita . Sehinggakan beberapa kali akak mengulangi ayat  yang sama.

Betul ke ni budak comot(panggilan untuk saya) yang akak jumpe kat café dulu?

Tersenyum.

Memang sukar  nak percaya. Segalanya berlaku tanpa sedar. Sedar-sedar sahaja kita sudah rapat. Berkongsi cerita dan rahsia.=) Baru beberapa minggu kita menghulurkan salam pengenalan tapi sudah banyak perkara kita kongsi.



Akak..
Maafkan saya sepanjang pengenalan kita. Sepanjang saya menjadi ‘bidan terjun’ untuk menjaga akak. Saya tak mampu berikan yang terbaik untuk akak. Selalu sahaja saya kalah untuk menyekat  air mata ini  daripada terus mengalir. Saya tak sekuat akak dan tender-tender sebelum ni. Maaf juga kerana saya selalu tak sabar dengan karenah ‘makhluk’ tu. Akak  cakap saya ni terlalu garang dengan ‘makluk’ tu . Maaf kak:’(. Saya selalu saja gagal menjaga akak disaat penyakit akak menyerang. Walaupun akak telah memberi sepenuh kepercayaan kepada saya untuk menjaga akak. Maaf untuk sekian kalinya. Saya bukan seperti yang akak harapkan.

Akak..
Terima kasih  akak diatas segala teguran dan nasihat yang diberi. Akak banyak ingatkan saya kepada ALLAH. Setiap kata yang keluar dari mulut akak semuanya bermakna bagi saya. Rasa tertampar dengan setiap kata-kata akak. Akak telah menjadi wasilah untuk ALLAH menegur perbuatan-perbuatan sumbang saya. Melalui akak juga ALLAH  mentarbiyah saya untuk menjadi hambaNYA yang sabar dan kuat . Akak selalu cakap bila ALLAH uji akak, ALLAH bukan uji akak saja tapi ALLAH juga uji orang disekeliling akak .



Akak..
Doakan saya menjadi sekuat dan setabah akak. Saya tak kuat macam akak bila berdepan dengan ujian.  Akak masih dapat mengukirkan senyuman disaat akak disakiti. Betapa Al-Qawinya ALLAH memberi kekuatan  kepada akak. Saya teringat kata-kata ‘makhluk’ tu masa kami berbual-bual dengannya.

Aku sebenarnya dah tak larat nak kacau budak ni. Dah berapa tahun aku kacau dia tapi dia tetap tak nak ikut kami(murtad..Nauzubillah). Kalau aku masuk dalam badan korang dah lama dah korang ikut kami(lebih kurang macam ni la ‘makhluk’ tu cakap)      

Bila dengar ‘makhluk’ tu cakap saya rasa lega. Akak memang kuat untuk melawan ‘makhluk’ tu. Memang ALLAH pilih akak sebab akak mampu nak lawan semua tu. Saya pun nak jadi kuat macam akak. Kuat untuk melawan segala ganguan.  Akak nak tasji’(^__~)

Untuk akhirnya, saya nak minta maaf di atas segala khilaf  sepanjang kita bersahabat. Saya juga ingin memohon maaf kerana saya jarang-jarang merisik perkhabaran akak. Tapi saya nak akak tahu saya selalu ingat akak. Saya tak pernah lupakan akak. Kenangan bersama akak  selalu bertandang. Kekadang buat saya tersenyum dan adakalanya membuatkan saya menangis. Saya sentiasa mendoakan supaya ALLAH  terus, terus dan terus memberi kekuatan kepada akak untuk melawan penyakit  tu. Akak K.U.A.T.



Sanah Helwah Akak Comot!:)

Moga dengan pertambahan usia ini akan bertambah keimanan
Bertambah matang untuk mengenal hakikat kehidupan sebenar
Dan bertambah kecintaan kepada Yang Maha Esa
Sayang akak, Rindu akak
Lillahi ta’ala. InshALLAH(^__^)





Menulis bertintakan air mata ..berlatar belakangkan lagu Langkah Tercipta=)

Ummu Rumaysa
081210
7:50am
Baiti Jannati 


Nota hati: Makhluk disini bermaksud jin

Ya ALLAH!maafkan aku apa yang mereka tidak tahu tentang aku..dan jadikanlah aku lebih baik daripada apa yang mereka sangkakan..

No comments:

Mithaqan Qholizo:)

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم  AlhamduliLLAH thumma alhamduliLLAH 30 JamadilAwwal 1436H | 21 Mac...